Halaman

Monday 20 October 2014

My Life

 Aku tak faham dengan orang yang selalu stalk and komplen hidup orang lain,kalau stalk untuk ambil contoh sisi baik orang tu,kan lebih baik. Aku rasa orang yang jenis gini,life dia x fun,sebab tu dia intai life orang pastu kritik . Bila orang yang dia kritik sakit hati,dia rasa puas,kot?

 Aku jugak tak faham,kenapa kau nak rasa penat tengok aku bekerja untuk keluarga sementara suami aku belajar. Bukan kau yang kerja dan tanggung kepenatan aku. Wahai stalker,walaupun aku bekerja,tapi bukan pendapatan aku yang menyumbang sepenuhnya sara hidup kami sekeluarga. Kadang aku terfikir murahnya hati Allah,suami aku tak bekerja tapi rezeki masuk juga melalui dia sebab tu aku tekankan BUKAN AKU PENYUMBANG UTAMA DANA KAMI SEKELUARGA.

 Kenapa aku nak bengang sangat? Sebab bukan kau sara hidup kami,tapi kenapa kau tak puas hati sangat ? Memang kadang aku rasa penat siang berkerja balik rumah urus anak dan rumahtangga,tapi aku rasa penat yang berbaloi. Aku rasa puas sebab dapat bantu suami aku. Lain lah kalau isteri yang berhempas pulas bekerja,sedangkan suami berfoya-foya dengan perempuan lain. 
Dan penat aku hilang bila tengok suami aku sudi bantu basuh baju,kemas bilik,sidai baju dan mandikan anak. Benda kecil kan? tapi kadang jadi ubat penghilang penat. 

 Aku bukan orang kaya,bukan primadona dan jauh sekali orang terpenting dalan negara,sebab tu aku tak faham kenapa kau dengki sangat dengan kehidupan aku sedangkan aku bukan sesiapa.



Tinta ikhlas Salsabila

No comments: