Halaman

Thursday 23 October 2014

Kisah bila aku dah tak kisah

 Orang yang kenal rapat dengan aku mungkin faham peel aku cemana. Jenis aku,bila aku percaya dan sayang seseorang tu aku sayang dan percaya sungguh-sungguh. Bila aku baik dan orang tu baik dengan aku,aku kalau boleh seboleh-bolehnya aku buang jauh-jauh sangka buruk dan keburukan dia aku anggap small matter ar derr..

 Tapi yang small matternya tulah yang memakan diri aku. Aku anggap bila orang esp yang rapat dengan aku,kutuk seseorang sedangkan orang yang dikutuk takda la over teruk seperti yang dikutuk and yang peliknya si pengutuk ni relax je betepuk tampar dengan mangsa yang baru diri sendiri kutuk beberapa minit yang lepas. Akal aku duk monolog ee teruknya,tapi hati aku bagi tanggapan takpa mungkin si pengutuk tu sekadar melepaskan geram. Dan aku boleh santai tanpa fikir aku pun berkemungkinan akan jadi mangsa si pengutuk tersebut walaupun depan aku punya manis bicara kata.

 Tapi bila telinga aku sendiri dengar rupanya selama ni aku pun jadi bahan kutukan sedang depan aku bukan main solehah terus aku rasa macam tak ikhlas aku nak bersembang ke berkepit dengan si pengutuk yang tak mengira sesiapa untuk dikutuk. Kalau kutuk tentang aku yang benar2,aku masih terima lagi walaupun geram. Tapi ini sudah lebih bila dia kutuk siap tambah pakej fitnah lagi. Heeii apa motif depan aku konon sokong bila aku nak buat something,bagi nasihat bila aku down,dengar masalah aku bila aku memerlukan someone . Rupanya kau buat semua tu untuk cari bahan kutuk aku belakang pintu.

 Kalau kau tak suka aku,tak suka cara aku,tak puas hati dengan life kau boleh datang terus terang yang kau muak menyampah nak kawan dengan aku. kau tak perlu pergi belakang pintu kutuk aku kaw22 pastu datang depan aku tunjuk muka pelesuu .

 Aku kadang ada masa dah serik nak percaya orang kecuali beberapa orang yang aku memang kenal hati budi. Tapi aku yakin,dalam beberapa ramai yang FAKE,aku akan jumpa jugak mereka yang seperti bff aku yang sebenar-benar bff. Bukan fake macam sesetengah individu.

For my fake friend,
PLEASE GO AWAY FROM ME.
Kbai.




Tinta ikhlas Salsabila

No comments: