Halaman

Monday 9 March 2015

Saling menghargai itu sebenarnya sebuah penghargaan

Sebab aku pernah kehilangan jadi aku lebih menghargai,bukan susah pun untuk menghargai seseorang tu,cukup dengan tahu apa kesukaan dia,apa yang buat dia kurang selesa dan kalau ada rezeki lebih belilah apa-apa benda yang dia ingin dan suka sumpah dia akan sangat mnghargai walau murah dan tidak seberapa.

Bagi pasangan ini nasihat yang lebih pada diri aku sendiri,cara untuk menghargai buat apa dia suka dan elak benda yang buat dia marah dan menyampah,simple sangat sebenarnya menghargai dan memberi penghargaan pada seseorang kadang tak perlu bekerja keras pun untuk buat cuma kadang kita lambat sedar atau tak sedar lansung.

Cara menghargai kawan dengan menegur kesilapan dia secara peribadi dan gentle,berdepan dengan dia slow talk dan bagitahu dengan cara paling berhemah yang dia dapat terima,tak perlu canang keburukan dan kelemahan dia di belakang kalau tak mampu tegur,duduk diam-diam lebih baik dan berdoa moga dia sedar secepat mungkin.

Menghargai ibubapa dan anak paling senang sebab mereka yang paling dekat dengan kita,pastinya kita tahu apa yang buat mereka terasa berharga dan dihargai.

Penghargaan dengan cara paling sederhana tapi menjadi moment paling indah dan berharga.

No comments: