Halaman

Thursday 29 January 2015

Anak Abah

Aku tak pasti atas faktor apa orang selalu cakap anak perempuan selalu lebih rapat dan manja dengan ayah sampai Amani buktikan pada aku yang dia lagi suka abah dari ummi kakakah menci. Bukan dia tak suka ummi tapi kalo ada abah dia,dia pandang aku sebelah mata je itupun sebab mintak susu/makanan kalo tak asyik melekat dengan abah. Bila aku peratikan betul2 manalah Amani tak over manja dengan abah kalo dah time mandi dengan abah siap bawa itik bola bagai dalam bilik air kalo dengan aku takdonyo aku nak usung bagai kecuali tiba tiba datang sawan rajin.

Lepas tu kalo makan dengan abah diam bagus atas riba sampai aku pun heran ilmu apa abah guna,yang tu sampai sekarang aku tak dapat jawapan.



Pastu petang2 jalan-jalan naik motor berdua kadang pantang dia nampak abah nak keluar terjerit-jerit nak ikut,kadang abah pakai tuala nak masuk tandas pun sebok nak ikut eh takdanya abah nak naik motor pakai tuala la diknon. Kalo abah tak bawak berdrama la datang sandar2 kat ummi,oo baru dia ingat dia ada mak. Kalau abah dia balik dari mana mana,elok2 mata nak tertutup boleh terbuka balik pastu terus segar bugar,heran.


1st time bawak dia bercuti,time ni kecik lagi memang behave sangat,senang nak urus sekarang kalo nak pegi bercuti kena fikir patlimanam kali dan kena bersedia dari segi fizikal dan mental sebab dah masuk fasa melasak. 
Dari jauh dah nampak terang sangat botak.



Tahap rapat tu sampai sakit pun sama sama,abah demam dia pun join pastu ummi kena jadi perempuan yang penuh energy ada kuasa lebih sebab nak layan dua pesakit tersayang. Tapi Amani baik sangat time sakit,kalo dia demam diam je kadang mata berkaca-kaca sebab suhu panas mulut merah semacam tapi terbaring baik sampai orang puji baiknya budak ni,sakit tapi tak meragam.
Alhamdulillah.


Tapi kalo ada datang lasak dengan nakal dia,aku rasa macam nak letak dalam kotak pastu salotip buat lubang untuk jenguk dia. hahaha geram tengok senyum gatal tu,time umo3 bulan badan berketak sekarang dah kering sebab lasak pastu nasi takmo makan sangat bajet mat saleh makan biskut dengan buah.
Ni selfie dengan abah comel je senyum,dengan umi macam eh ada ke tak gambar dia pose terbaik?


Selfie dengan ummi tunjuk muka bosan. Memang suka curang dengan ummi.


Kebetulan sangat gambar ni,memang kukuh sangat bukti bapak borek anak rintik.time ni dalam umo 2 bulan tapi dulu ubi kayu sangat dahla botak sekarang ubi keledek kecut.


Hoho esok tua2 tunjuk dengan Amani ,abah dulu sweet sangat,tapi kalau keluar jalan jalan abah selalu perasan pastu suruh bayang kononnya dia bawak adik bukan anak dehhh laa pastu abah cakap kalo ada orang nak berkenalan nak bagitau oo yang ikut saya ni kakak,ni anak dia heee nyaampahh


Tapi kalo gambar nih memang nampak budak sekolah lagi. Kurus selim melim,sekarang dah kena pump,dah nampak gaya seorang bapak tuh dah tak boleh perasan kononnya bawak kakak dengan anak buah jalan jalan.

Ok,yang ni gambar last,janji.


Macam pakatan terancang saja dua dua takmo tengok kamera. 
Anak abah sangat.

Selamanya tetap anak abah,
dan juga ummi.

Tinta ikhlas Salsabila

No comments: