Halaman

Friday, 12 April 2013

Bermulanya Satu Perjalanan


Assalamualaikum wbt.
 Alhamdulillah.
  Tiada kata2 yang mampu diungkap bagi menyatakan kesyukuran diatas nikmat yang Allah s.w.t kurnia. Jumaat menjadi saksi sebuah ikatan suci yang terbina,hanya dengan sekali lafaz Salsabila Binti Ibrahim sah menjadi suri hidup Nursalim Bin Ali. Beberapa minggu sebelum walimah,hati kadang goyah apabila kata2 sinis kedengaran,tidak kira dari teman atau saudara terdekat,namun Alhamdulillah masih ada yang tidak jemu menghulurkan kekuatan agar tidak terus goyah. Kahwin di usia muda bukan penghalang untuk terus menuntut ilmu. Suami dan keluarga dari kedua belah pihak terus memberikan dorongan kepada saya dan suami.

  Menyingkap kembali pertemuan saya dan suami. Mengikut cerita suami,dia melihat saya pada tahun 2011 sewaktu madrasah tempat kami belajar mengadakan kem 2hr 1mlm di Putri Ayu Chalet Yan,Kedah. Tanpa melihat wajah saya,dia jatuh hati. pada mulanya saya agak pelik. (^_^) tetapi kuasa Allah tiada siapa dapat menafikan. Jatuh hati tanpa tahu siapa empunya diri hatta nama. Dengan izin Allah dan bantuan sahabat,dia akhirnya mengetahui serba sedikit tentang saya.

  Awal oct 2012,berbekalkan semangat dan kesungguhan,suami datang bertemu Abi menyatakan hajat di hati. Selepas musyawarah dan istikharah,saya menerima dia sebagai bakal teman hidup saya disaat suka duka dan pemimpin dalam kerajaan kecil kami walaupun suami sebaya umur saya. Kematangan bukan dinilai dari sudut umur seseorang.

  Setelah mendapat restu dari kedua belah pihak,22march 2013 dengan izin Allah bermulalah satu lembaran hidup kami berdua. Terima kasih kepada Abi,Umi,Mak,Bapa,Mama serta saudara mara dan sahabat handai yang banyak membantu.

  Dengan berkat doa kalian,semoga perjalanan hidup kami sentiasa dalam redha Ilahi.

Saat lafaz sakinah
  Berwalikan abang kandung saya,sempurnalah lafaz ijab dan qabul. Sebuah walimah yaang sederhana pada pandangan saya,di iringi hujan rahmat,berlangsungnya walimah di kediaman keluarga saya dengan kedatangan keluarga suami saya dari Sabah,terima kasih mama dan bapa serta adik2.



  Walimah dengan tema 'sederhana' meriah dengan kedatangan saudara-mara dan sahabat handai,biarpun ada yang mengatakan perkahwinan sekali seumur hidup biarlah mewah+meriah. Bukan itu jadi impian,cuma keberkatan yang didambakan. Biar apa orang kata,pekakkan telinga,yang baik jadikan pedoman,yang buruk buang jauh2. Walaupun buat benda baik,tapi tak semua orang akan support kita.



Sendiri bikin+simple

Time ambil gambar,macam..suami lbh pemalu dari saya ^_^


Walaupun kami sebaya,dia tetap suami saya yang wajib saya hormati.




Langkah kami baru bermula,seiring restu dan dan doa kalian semua agar kami dapat menempuh badai yang melanda,agar kami tidak goyah di pertengahan kembara. 


#notahati# Love Until Jannah..



Tinta ikhlas Salsabila

4 comments:

diary amandaz said...

sweet lerr (:

salsabila said...

terima kasih..:)

Nik Ainaa said...

suka bca kisah bercinta slepas nikah. ^_^

Salsabila Ibrahim said...

hee tq nik ainaa :)